گزارش کاراموزی عمران شرکت طوس عامر 19 صفحه دسته عمران

به صفحه دریافت گزارش کاراموزی عمران شرکت طوس عامر خوش آمدید.

با توجه به رونق ساخت وساز در دنیای امروز و با توجه به اینكه كشور ما در حال توسعه میباشد رشته عمران و كلیه رشته های مرتبط با ان دارای اهمیت زیادی می باشد یكی از دلایل توجه به این رشته كنترل ساخت وساز ها میباشد فارغ التحصیلان رشته عمران باید تمام تلاش خود را برای ساخت سازه هایی ایمن و مستحكم انجام دهند

فرمت فایل: doc

تعداد صفحات: 19

حجم فایل: 17 کیلو بایت

قسمتی از محتوای فایل و توضیحات:

فهرست مطالب

1.مقدمه

2.مشخصات مکان کارآموزی

3.شرح مختصری از عملیات در حال انجام

4.محاسبات و عملیات انجام شده در زمان کارآموزی

5.عکسها

تقدیر و تشکر

پیش از هر سخنی بر خود لازم میدانم از زحمات تمام کسانی که تا این مرحله از کارآموزی مرا یار دادند تشکر کرده و از ایزد منان برایشان آرزوی توفیق روزافزون نمایم.

در ابتدا از جناب مهندس ندایی استاد کارآموزی که زحمت این امر را تقبل نمودند تشکر میکنم.

در ادامه از مدیریت و پرسنل محترم شرکت طوس عامر که در این راستا از هیچ کمکی دریغ نکردند سپاسگذارم علی الخصوص جناب مهندس دهقان نیری سرپرست محترم کارگاه که همچون استادی دلسوز مرا راهنمایی کردند و از بودن در کنار ایشان تجربه های زیادی کسب کردم.

مقدمه:

با توجه به رونق ساخت وساز در دنیای امروز و با توجه به اینكه كشور ما در حال توسعه میباشد رشته عمران و كلیه رشته های مرتبط با ان دارای اهمیت زیادی می باشد.

یكی از دلایل توجه به این رشته كنترل ساخت وساز ها میباشد.

فارغ التحصیلان رشته عمران باید تمام تلاش خود را برای ساخت سازه هایی ایمن و مستحكم انجام دهند.

انچه كه در دانشگاه ها تدریس می شود بیشتر به صورت تئوری می باشد و برای انجام محاسبات به كار می اید اما اگر این درس تئوری با تجارب عملی همراه باشد حتمابیشتر مفید خواهد بود .

گذراندن كارآموزی در حین تحصیل به دانشجو این امكان را میدهد تا موضوعاتی را كه در مورد آنها مطالعه كرده است بصورت واقعی مشاهده كند .

از اینرو این دوره بسیار مفید و با ارزش میباشد و باعث افزایش بار علمی دانشجویان و درك بهتر مطالب میگردد.

من كاراموزی خود را از تاریخ 20/02/88 تا تاریخ 202/03/88 به مدت یک ماه و گذراندن 200 ساعت در محل كارگاه ساختمانی و راهسازی شرکت طوس عامر سپری كردم.

در این مدت سعی كردم وظایفی كه به من محول می شد به نحو احسنت انجام دهم.

با شروع دوره کارآموزی ضمن بازدید از کارگاه و طول پروژه با عملیات در حال انجام،ماشین آلات،برنامه کاری و بخشهای مختلف عملیات و سرپرستان هر قسمت آشنا شدم.

به دستور و صلاحدید سرپرست محترم کارگاه جناب مهندس دهقان نیری در دفتر فنی مشغول بکار شدم.

شرح وظایف دفتر فنی:

دفتر فنی به عنوان مرکز محاسباتی پروژه نقش چشمگیری در پیشرفت آن دارد از جمله وظایف این بخش میتوان به تهیه صورت وضعیتها،نقشه های اجرایی،گزارشات روزانه،برنامه های کنترل پروژه،ارتباط با آزمایشگاه و نظارت،کنترل صورت وضعیت پیمانکاران دسته دوم و … اشاره کرد.

خلاصه ای از کارهای انجام شده توسط کارآموز در این دوره تهیه برنامه ساخت تیرهای پیش ساخته،بررسی شیتهای آزمایشگاهی،تهیه قسمتی از صورت وضعیت و … میباشد.

عملیات راهسازی بطور کلی در سه قسمت اجرا میشود که شامل ابنیه،عملیات خاکی و آسفالت میباشد.

عملیات خاکی:

به کلیه عملیات انجام شده از دکاپاژ تا اساس عملیات خاکی گفته میشود.

پس از مشخص شدن مسیر پروژه و ارائه نقشه ها و کدهای اولیه توسط مشاور و معلوم شدن نقاط خاکریزی و خاکبرداری بخش عملیات خاکی با ماشین آلات و هماهنگی با نقشه برداری شروع بکار مینماید.

در محلهای خاکریزی خاک نا مرغوب و نباتی تا رسیدن به بستر مناسب جمع آوری (دکاپاژ) و با مصالح مناسب به ضخامت 15 سانتیمتر جایگزین و متراکم میشود.

فایل دیگر:  پروژه کارآموزی مقطع کارشناسی عمران

در ادامه تا رسیدن به خط پروژه لایه های خاکریز با تراکم مورد و ضخامت مشخص اجرا میشود.

آخرین لایه خاکریزی سابگرید میباشد که بعد از آن به ترتیب زیر اساس،اساس،پریمکت،بیندر،تک کت و توپکا اجرا میشود.

برای لایه های خاکریز میتوان از مصالح مرغوب خاکبرداری نیز استفاده کرد.

در محلهای خاکبرداری مثل ترانشه ها چون بستر در ترانشه ها مقاومت خوبی دارد از سابگرید به بعد اجرا میشود.

ترانشه ها به سه روش خاکبرداری میشوند:

1.بولدوزر 2.پیکور یا چکش هیدرولیکی 3.انفجار

مصالح زیر اساس و اساس دارای محدودیت اندازه هستند.

مصالح زیراساس نباید از 50 میلیمتر و اساس نباید از 38میلیمتر بزرگتر باشند.

عملیات خاكی

عملیات خاكی شامل تمام مراحل زیرسازی و روسازی جهت پخش آسفالت میباشد برای این منظور خط پروژه بر اساس پروفیل طولی خاكبرداری ،خاكریزی و تسطیح میباشد.

مشخصات قشرزیراساس:

ضخامت 20سانتیمتر

دانه بندی 50-0 میلیمتر

تراكم نسبی 100 درصد

حدروانی ≤ 25%

شاخص خمیری ≤ %6

درصد سایش لس آنجلس ≤ %50

قشر اساس:

ضخامت 15 سانتیمتر

حد روانی ≤ 25

شاخص خمیری ≤ 6

ارزش ماسه ای ≥ 40 درصد

درصد سایش لس آنجلس ≤ 45 درصد

درصد افت وزنی مصالح با سولفات سدیم در 5 نوبت ≤ 12درصد

سنگ شكن:

برای داشتن یك روسازی مطلوب باید از مصالحی استفاده كنیم كه از مرغوبیت بالایی برخوردار باشند.

این مرغوبیت یعنی مصالح مصرفی دارای دانه بندی مناسبی باشند برای این منظور باید مصالح شامل تمام دانه ها از نظر اندازه باشد و دانه ها طبق مشخصات پروژه باید دارای شكستگی مناسب،ریزدانه و درشت دانه مناسب،جنس مناسب و … باشد.

در اكثر پروژه های كوچك بجای استفاده از مصالح شكسته شده از مخلوط رودخانه ای كه ارزان و در دسترس است استفاده میشود ولی این مصالح چون دارای دانه بندی یكنواخت ،گردگوشگی زیاد و رس زیاد نتایج مطلوب را بدست نخواهند داد.

برای رفع این مشكل از سنگ شكن استفاده میشود كه میتواند تمام مشخصات دلخواه را بدست بدهد.

مجموعه سنگ شكن متشكل از فیدر،نوار نقاله ،ماسه ساز،كوبیت میباشد

مصالح مناسب از معدن به كارگاه حمل شده و دپومیشوند تا رطوبت آن كم شود.مصالح از دپو روی فیدر ریخته میشوند .

فیدر مصالح بسیار درشت را جدا كرده و مابقی را روی نوار مادر می ریزد

مصالح از طریق نوار مادر به سرند 1 منتقل میشود و در آنجا تفكیك اولیه انجام میشود:

مصالح 6-0 (میلیمتر) مستقیما از زیرسرند خارج میشود كه ماسه طبیعی نام دارد

مصالح 25-6 به ماسه ساز برده میشود تا به ماسه شكسته تبدیل شود

مصالح ≤ 25 به كوبیت برده میشود تا كاملا خرد شود.

حال مصالح خروجی ماسه ساز و كوبیت به سرند 2 منتقل میشود كه:

مصالح 6-0 جداشده ودپو میشود كه ماسه شكسته نام دارد

مصالح 25-6 نخودی و بادامی نام دارد كه اگر بین الك 6و25 یك الك 12 قرار بگیردنخودی و بادامی قابل تفكیك خواهند بود.

مصالح بزرگتر از 25 نیز جمع آوری شده ویا مجددا به سیستم بر میگردد.

هیدروكن دستگاهی است كه جایگزین كوبیت شده و كار خرد كردن مصالح را باسرعت بیشتری انجام میدهد بنابراین تغذیه آن بسیار مهم است.

هنگامی كه بار برگشتی از كوبیت زیاد شود یعنی چكشهای كوبیت بخوبی كار نمیكنند و باید تعویض شوند.

همچنین مصالح ورودی به ماسه ساز باید خشك باشدچون اگر خیس باشند مانع از فعالیت ماسه ساز میشود.

در این پروژه از دومجموعه سنگ شكن استفاده میشود چون باید علاوه بر مصالح عملیات خاكی ،مصالح آسفالت نیز تولید شود.

 


از این که از سایت ما اقدام به دانلود فایل ” گزارش کاراموزی عمران شرکت طوس عامر ” نمودید تشکر می کنیم

هنگام دانلود فایل هایی که نیاز به پرداخت مبلغ دارند حتما ایمیل و شماره موبایل جهت پشتیبانی بهتر خریداران فایل وارد گردد.

فایل – گزارش کاراموزی عمران شرکت طوس عامر – با کلمات کلیدی زیر مشخص گردیده است:
عمران;شرکت طوس عامر;وظایف دفتر فنی;سنگ شكن

جعبه دانلود

برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل


شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *