كاراموزی كامپیوتر سیستم آموزش و پرورش 79 صفحه دسته گزارش کارآموزی و کارورزی

به صفحه دریافت كاراموزی كامپیوتر سیستم آموزش و پرورش خوش آمدید.

بی تردید اعتبار و ارزش هر جامعه ای بستگی به میزان معرفت و دانش و رشد علمی وفرهنگی آحاد آن جامعه داشته و در این میان آموزش و پرورش به عنوان دستگاه عظیم فرابخش كه حیاتی ترین عامل توسعه یعنی « انسان » در آن رشد یافته و به بار و بر می نشیند بیش از دیگر سازمانها و نهادها باید مورد توجه قرار گیرد امانباید فراموش كرد كه رسالت عظیم انسان سازی كه وظیفه ا

فرمت فایل: doc

تعداد صفحات: 79

حجم فایل: 61 کیلو بایت

قسمتی از محتوای فایل و توضیحات:

مقدمه :

بی تردید اعتبار و ارزش هر جامعه ای بستگی به میزان معرفت و دانش و رشد علمی وفرهنگی آحاد آن جامعه داشته و در این میان آموزش و پرورش به عنوان دستگاه عظیم فرابخش كه حیاتی ترین عامل توسعه یعنی « انسان » در آن رشد یافته و به بار و بر می نشیند بیش از دیگر سازمانها و نهادها باید مورد توجه قرار گیرد . امانباید فراموش كرد كه رسالت عظیم انسان سازی كه وظیفه اصلی انبیاء نیز بوده نیاز به همت مضاعف تمامی رسولان فرزانه تعلیم و تربیت داشته و تا خود نخواهیم و تا متولیان اصلی دانش و معرفت خود به حركت در نیامده و اثر بخشی آموزش و پرورش را به اثبات نرسانند یقینا انتظار توجه و حمایت مادی و معنوی ازدیگران ، آب در هاون كوفتن است .

خوشبختانه استان گلستان از روزگاران دور با نام جرجان و استراباد به لحاظ علمی و فرهنگی همواره بر سر زبانها بوده و از آن روز تا به امروز سیر صعودی خود را با شتاب طی نموده است و انشاء ا… حركت رو به رشد در سایه عزم و اراده بلند و با استحكام پیوند خانه و مدرسه ونیز به همت تمامی كاركنان و فرهنگیان و دانش آموزان و پشتیبانی مسوولین استانی همچنان به سیر خود به سوی كمال ادامه خواهد داد .

تاریخچه آموزش و پرورش استان گلستان

پایه های نخستین نظام آموزشی در دوره اسلامی از مساجد آغاز گردید . در قرون اولیه در جوار مساجد حجره هایی بنا گردید تا آموزش قرآن كریم ، صرف ونحو و سایر علوم ممكن گردد . بنابراین در طول هزار و سیصد سال شهرهای قدیمی استان گلستان از مكتب خانه ها و مدارس پیشرفته دینی برخوردار بود.

نظام آموزشی جدید با نفی بنیادهای نظام آموزشی كهن اصول جدیدی در برنامه ریزی آموزشی و ارزشیابی پدید آورد كه پایه های نظام آموزشی جدید ما را تشكیل می دهد . در دوره قاجاریه امیركبیر به دایر نمودن مدرسه دارالفنون مطابق رویه آموزشی اروپایی ها نمود . از آن پس در سایر مناطق ایران مانند استرآباد (گرگان ) ، علی آباد كتول و بندر گز نیز چنین مدارسی پایه گذاری گردید . این مدارس از ابتدا با تشویق و حمایت نماینده حكومت درمراكز استانها پدید آمد .

در حال حاضر این استان با داشتن 15 اداره آموزش و پرورش و با جمعیت دانش اموزی بالغ بر 400.075 نفر در 3402 آموزشگاه و 15.913 كلاس درس و با تلاش بی وقفه 26.099 نفر همكاران محترم فرهنگی به فعالیتهای آموزشی و پرورشی و تعلیم وتربیت اهتمام دارد .

آموزش وپرورش شهرستان كردكوی در سال 1353 تاسیس شد و در سال 1354 رسما مستقل شد. این سازمان 1425 نفر پرسنل دارد كه از این تعداد 98% رسمی و بقیه پیمانی و حق التدریسی هستند .

«شرح وظایف پست سازمانی »

1-عنوان پست : مدیر / رییس اداره

شاغل این پست با رعایت دقیق موازین شرعی تحت نظارت رییس سازمان آموزش وپرورش استان عهده دار درانجام وظایف زیر خواهد بود .

– سعی درتزكیه و الگوسازی خویش واسوه شدن برای كاركنان اموراداری و آموزشی ودانش آموزان بر اساس موازین شرع مقدس اسلام و نظام جمهوری اسلامی .

– اهتمام در بوجود آوردن محیطی كاملا اسلامی و تقویت روح وحدت اسلامی از طریق حركت در مطابق اهداف آموزش وپرورش ونظام جمهوری اسلامی در بین كاركنان آموزشی و اداری و جلوگیری از هر گونه تفرقه و گروه گرایی .

– اهتمام دربوجود آوردن محیطی كاملا پرورش دهنده و آموزنده منطبق با موازین اسلامی در زمینه شكوفا شدن استعدادهای فكری كاركنان آموزشی و اداری .

– نظارت دقیق بر نحوه رفتار و كردار كاركنان آموزشی و پرورشی واداری و خصوصا درمورد پوشش اسلامی خواهران متعلم و كارمند بر طبق موازین شرع مقدس اسلامی .

– سعی در ایجاد ارتباط اسلامی بین كاركنان برای پیشبرد اخلاق و رفتار اسلامی آن ها

– كوشش در اجرای صحیح و دقیق قوانین و آیین نامه ها و بخشنامه ها و دستورالعملهای اداری و آموزشی طبق مصوبات كمیته مستند سازی استان و شهرستان .

– تماس و هم كاری با مقامات دولتی در سطح شهرستان جهت ایجاد تسهیلات لازم در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش .

– تشویق وترغیب مردم به منظور همكاری و تعاون با آموزش و پرورش ( تعاونوا علی البر و التقوی )

– اقدام به تشكیل شورای آموزش وپرورش منطقه ای با توجه به مصوبات شورای استان معاونت مشاركت های مردمی و مدارس غیر انتفاعی و اقدام به انجام و بررسی آیین نامه ها و دستورالعملهای مربوط ووظایف دیگری كه به عهده دبیر شورا واگذار گردیده است .

– نظارت بر اجرای برنامه های آموزشی آموزشگاهها در قالب برنامه های مصوب .

– نظارت بر اجرای صحیح كار دوایر اداره و كوشش در ایجاد هماهنگی آنان .

– امضاء نامه ها ، بخشنامه ها ، دستورالعمل ها ، و احكام صادره از اداره .

– امضاء كارنامه ها و گواهی نامه ها ، تاییدیه ها و كارت شناسایی كاركنان اداری و آموزشی و غیره .

– بازدید از آموزشگاهها و صدور دستورالعمل های لازم درمورد حسن اجرای برنامه ها و كارهای اداری و آموزشی آن ها .

– كوشش در ایجاد توسعه و تجهیزات آموزشگاههای ابتدایی ، دوره راهنمایی تحصیلی و متوسطه ، مدارس شاهد ، مدارس غیر انتفاعی و مدارس عشایری ، بزرگسالان و همچنین موسسات تربیتی دیگر نظیر مهد كودك درسطح شهر باتوجه به نیازهای حال و آتی منطقه .

– مراقبت درتنظیم بودجه سالانه اداره و حسن انجام امور مالی .

– مراقبت در حسن اجرای برنامه های امتحانات داخلی ، نهایی و متفرقه آموزشگاه ها در سطح شهر ونمایندگی ها و تهیه گزارش مربوط برای مقامات ذیربط .

– كوشش در فراهم كردن وسایل رفاهی كاركنان اداری و آموزشی .

– اجرای دقیق اصل تشویق و توبیخ در مورد كاركنان اداری و آموزشی در صورت لزوم و طبق مقررات مربوط.

– نظارت مسنقیم بر كار معاونین ، مسوولان ، متصدیان ، نمایندگی های اموزش و پرورش وسایر كاركنان.

1-1 عنوان پست : مسوول دفتر

شاغل این پست با رعایت موازین شرعی و بر طبق مقررات وظایف مشروحه زیر را تحت نظارت مستقیم مدیر / رییس اداره انجام میدهد .

– یادداشت تاریخ و ساعت تشكیل كمیسیون ها و ملاقات ها و جلسات و اعلام آن به مدیر مربوط یا جانشین وی .

– ماشین كردن نامه هایی كه از طرف مدیر یا جانشین وی ارجاع می شود .

– تعیین وقت برای مراجعه كنندگان جهت ملاقات با مدیر .

– پاسخ گویی به مراجعان تلفنی و یادداشت اسامی و خلاصه درخواست ها.

– نگهداری و بایگانی نامه و مكاتبات طبق دستور مدیر یا جانشین وی در بایگانی مخصوص.

– بایگانی پرونده های مورد نیاز .

– انجام سایر امور ارجاعی عند اللزوم .

2-1 عنوان پست : كارشناس روابط عمومی و اسناد .

شاغل این پست با رعایت اصول و موازین شرعی و طبق مقررات تحت نظارت مقام مسوول مربوطه وظایف زیر را انجام می دهد.

– بررسی دیدگاهها و سنجش افكار عمومی در چهار چوب وظایف و ارایه نتایج حاصل به مسوولان ذیربط به منظور طرح ها و برنامه ها و اتخاذ روش هایی برای اجرای مطلوب .

– تحلیل محتوای مطبوعات و وسایل ارتباط جمعی در خصوص برنامه های آموزش و پرورش و انعكاس آن به مسوولان ذیربط .

– همكاری با مراكز و دستگاههای فرهنگی و تبلیغی كشور در جهارچوب فعالیت های آموزش و پرورش در سطح شهرستان / منطقه .

– اطلاع رسانی به منظور دستیابی سریع مسوولان شهرستان و منطقه به سیاست ها و خطی مشی های دولت درخصوص برنامه های اموزش و پرورش .

– برقراری ارتباط مستقیم ودو سویه با مردم و رسانه های خبری .

– برگزاری ملاقات عمومی برای مسوولان اداره .

– تهیه و تدوین اخبار ، بیانیه ها ، اطلاعیه ها ، آگهی ها وپیام های مرتبط با آموزش و پرورش شهرستان و منطقه و انعكاس آن در رسانه های جمعی .

– اجرای بخشنامه ها و دستورالعملهای صادره در زمینه های شغلی مربوط به روابط عمومی و انتشارات و اسناد .

– تهیه گزارش های كلی از فعالیت های مدیریت / اداره و جمع بندی آن ها .

– پاسخ گویی به سوالات مراجعان و نامه های مردمی و مكاتبات سازمان و اداره در موعد مقرر.

– انجام سایر امور ارجاعی عنداللزوم.

3-1 عنوان پست : كارشناس مسوول ارزیابی عمل كرده و پاسخ گویی به شكایت

شاغل این پست بارعایت دقیق موازین شرعی وبر طبق مقررات تحت نظارت مدیر/ رییس وظایف زیر را انجام میدهد :

– فراهم نمودن زمینه اجرایی مناسب جهت اجرای دستورالعمل و بخشنامه های صادره در مورد فعالیت های ارزیابی ، عملكرد و پاسخگویی به شكایات .

– همكاری با كاركنان مدیریت / اداره در جهت فراهم نمودن زمینه های مطلوب انجام وظایف مربوط و اجرای صحیح قوانین و مقررات .

– نظارت بر انجام برنامه های مربوط به ارزیابی عملكرد و پاسخ گویی به شكایات از نحوه فعالیتهای كاركنان از طریق ارسال به موقع فرمهای ارزیابی كاركنان به كارشناسی های آموزش و پرورش اعمال كنترل های لازم در جهت تنظیم انها وانجام راهنمایی های لازم در این زمینه .

– همكاری و نظارت بر فعالیتهایی كه درمورد برقررای امتیازات شغلی كاركنان واحدهای اداری و آموزشی از طریق نتایج ارزش یابی های به عمل آمده صورت می گیرد.

فایل دیگر:  مقاله ویژگی ها و کاربرد الگوریتم ها

– نظارت بر نحوه انتصاب و عزل مدیران ومعاونین واحدهای اموزشی و ارسال فرم های آماری مربوط در پایان هر یك از فصول 4 گانه به سازمان .

– ارسال فرمهای اماری بازرسی های انجام شده وشكواییه های مورد رسیدگی به سازمان در موعد مقرر.

– همكاری با مامورین اعزامی از سوی بازرسی كل كشور وانجام اقدامات لازم درمورد گزارش های واصله در صورت صدور دستور از طریق مدیر / رییس .

– بررسی گزارشها و شكایت واصله از سوی ارگان ها وافراد از نحوه كار كاركنان اداری و آموزشی وتهیه گزارش های لازم در این زمینه جهت استحضار مدیر / رییس .

– بررسی نحوه عملكرد مدیران مدارس و كاركنان اداری و آموزشی با مراجعان وتهیه گزارش های لازم در این زمینه جهت استحضار مدیر / رییس .

– بررسی ریشه ها و علل نارضایتی های احتمالی مردم از كارشناسی ها و واحدهای آموزش تابعه و تهیه گزارشهای مستند دراین زمینه جهت استحضار مدیر /رییس .

– پیگیری بخشنامه و دستورالعملهای صادره از طرف واحد ارزیابی عملكرد و پاسخ گویی به شكایات .

– شركت در جلسات شورای معاونین مدیریت / اداره و انجان وظایف مربوط به دبیری شورای مذكور.

– راهنمایی كارشناسان ارزیابی عملكرد و پاسخ گویی به شكایات شهرستانها و منطقه تابعه درانجام وظایف شغلی مربوط .

– تجزیه وتحلیل عمكرد و احد ها و كاركنان بر اساس بازرسی های انجام شده .

– تهیه پیشنویس گزارشات و مكاتبات مربوط .

4-1 عنوان پست : كارشناس امور زنان و مشاور مدیریت

شاغل این پست با رعایت ضوابط شرعی وبر اساس آیین نامه اجرایی امور زنان سازمان و وزارت متبوع وظایف مشروح زیر را تحت نظارت مدیر / رییس اداره انجام می دهد .

– بررسی و ارایه راهكارهای مناسب جهت رشد همه جانبه دختران و رفع محرومیت از آنان درعرصه های مختلف آموزش وپرورش با توجه به بافت فرهنگی واجتماعی شهرستان / منطقه .

– ارایه دیدگاههای مشاوره ای به مدیر / رییس اداره در زمینه مسائل مربوط به زنان .

– بازدید از آموزشگاههای دخترانه به منظور شناخت مسائل زنان .

– ارایه گزارش مستمر از فعالیت های انجام شده به امور زنان سازمان .

– پیگیری و نظارت دقیق بر اجرای طرح های استثنایی و ملی بر اساس شیوه نامه ارسالی .

– شركت فعالانه درگردهمایی ها و نشست های امور زنان سازمان .

– شركت فعال در جلسات فرمانداری و تشكل های مرتبط با مسائل زنان .

– ارسال طرح ها و برنامه های پیشنهادی با توجه به نیازهای منطقه به منظور جذب اعتبار 30228 استانی .

– انجام سایر امور وارجاعی در صورت لزوم .

5-1 عنوان پست : كارشناس امور حقوقی ، املاك و حمایت قضایی كاركنان .

شاغل این پست با رعایت موازین شرعی و طبق مقررات تحت نظارت
مدیر / رییس اداره عهده دار وظایف مشروحه ذیل می باشد .

– تعقیب دعاوی شهرستان و آموزشگاههای تابعه در مراجع قضایی با نظر مدیریت شهرستان و كارشناسی حقوقی استان .

– اظهار نظر درباره انعقاد قراردادهای شهرستان و آموزشگاههای تابعه با موسسات و افراد به لحاظ رعایت موارد حقوقی و قضایی .

– اظهارنظر مشورتی نسبت به استعلامیه های واحدهای شهرستان درموارد حقوقی و قضایی .

– تعقیب دعاوی واحدهای تابعه شهرستان علیه اشخاص حقیقی و حقوقی با نظر مدیریت شهرستان و كارشناسی حقوقی استان .

– شركت در جلسات رسیدگی و دادرسی دردادگاههای مربوطه و دفاع از حقوق آموزش وپرورش درمورد ادعای اشخاص حقیقی و حقوقی با هماهنگی كارشناس حقوقی استان .

– اقدام نسبت به وصول هرینه تحصیلی اشخاص متعهد به خدمت كه به تعهد خود عمل نكرده اند .

– انجام مشاوره و ارشاد قضایی متقاضیان حمایت كاركنان .

– تهیه پیشنویس مكاتبات مربوط .

– تهیه و تنظیم گزارشات و مكاتبات لازم .

– پاسخ گویی به سوالات مراجعان مربوط.

– انجام سایر امور و ارجاعی در صورت لزوم.

6-1 عنوان پست : كارشناس حراست

شاغل این پست با رعایت موازین شرعی و بر طبق مقررات اداری و مالی تحت نظارت مدیر / رییس اداره وظایف زیر را عهده دار می باشد .

– همكاری با مدیر / رییس اداره درانجام وظایف محوله

– بررسی گزارش های واصله از سوی منابع ذیصلاح

– بررسی وضع حراستی دستگاه متبوع و تهیه گزارشات لازم جهت مقامات مسوول

– دریافت اسناد و مدارك محرمانه واصله و حراست از آن ها بر اساس مقررات مربوط.

– بازدید از واحدهای تابعه مدیریت / اداره بر اساس گزارش های واصله

– شركت در جلسات ، سمینارها ، و گردهمایی مربوطه .

– ارایه نظرات وپیشنهادات اصلاحی در جهت رفع نقایص و بهبود روشهای حراستی به مقامات مافوق مربوطه .

– بررسی های مستمر در جهت حصول اطمینان از رعایت اصول حراستی درامور مكاتباتی و مخابراتی و همچنین تهیه گزارشات لازم دراین زمینه .

– نظارت و مراقبت بر كلیه امور مربوط به حراست و انجام اقدامات لازم به منظور پیشگیری از حوادث غیر مترقبه .

– تهیه پیش نویس مكاتبات و گزارش های مربوط .

– پاسخ گویی به سوالات مراجعین مربوطه .

– انجام سایر امور ارجاعی مربوط عنداللزوم .

7-1 عنوان پست : كارشناس مسوول/ كارشناس گزینش

شاغل این پست با رعایت موازین شرعی و بر طبق مقررات تحت نظارت مدیر / رییس اداره وظایف مشروحه زیر را عهده دار است .

– رعایت قسط و عدل اسلامی در انجام وظایف محوله با توجه به دستورالعمل ها وضوابط مصوب .

– مطالعه و رعایت بخشنامه ها و دستورالعمل های مربوطه .

– مطالعه مستمر بخشنامه ها و دستورالعمل های تحقیق .

– مسوولیت حسن اجرای بخشنامه های گزینش در منطقه مربوطه .

– همكاری و هماهنگی با رییس و معاونین / مدیریت / اداره آموزش و پرورش مربوطه .

– ارایه برنامه انجام كار برای عوامل تحت نظر و پیگیری و نظارت بر عملكرد ایشان .

– شناسایی منابع موثق جهت انجام تحقیقات ویژه و ارزیابی مستمر منابع .

– انجام تحقیقات ویژه كه از سوی مسوول مافوق ارجاع می گردد .

– رعایت ضوابط و دستورالعمل ها و روشهای ابلاغی درانجام تحقیقات ویژه .

– تنظیم سوایق منابع ویژه جهت انجام تحقیقات ویژه و ارایه به مسوول تحقیقات جهت نگهداری در بانك منابع .

– تنظیم برنامه زمانی ملاقاتها وایجاد ارتباط مناسب با منابع و مراكز اطلاعاتی.

– برقراری ارتباط با مراكز و تدارك لازم جهت انجام ماموریت های محوله و پیگیری جهت فراهم آوردن آن ها از طریق مسوولین مربوطه .

– انجام سایر امور ارجاعی عنداللزوم .

8-1 عنوان پست : كارشناس مسوول انجمن اولیاء و مربیان

شاغل دراین پست با رعایت موازین شرعی و طبق مقررات اداری و مالی تحت نظارت مدیر /رییس اداره وظایف ذیل را عهده دار است .

– برنامه ریزی و تمهید مقدمات در زمینه بزرگ داشت هفته پیوند و نظارت بر انتخابات انجمن اولیاء و مربیان مدارس .

– ارتباط با شخصیت های مذهبی ، فرهنگی ، اجتماعی ، سازمان ها ، ارگان ها ، ادارات ، موسسات خیریه ، خیرین ورسانه های گروهی به منظور تحقق اهداف انجمن اولیاء و مربیان.

– شركت در جلسات مجمع عمومی اولیاء و مربیان و تشكیل جلسات با اعضای انجمن اولیاء و مربیان مدارس به منظور تشریح و تبیین اهداف انجمن اولیاء و مربیان

– برنامه ریزی به منظور سازمان دهی و نظارت بر سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان

– تلاش در جهت اشتراك مجلات و انتشارات انجمن اولیاء و مربیان توسط اولیاء ومربیان .

– برنامه ریزی به منظور توزیع مناسب هدایای مردمی جشن عاطفه ها بین دانش آموزان نیازمند .

– همكاری و ارتباط مستمر با كارشناسی انجمن اولیا ء و مربیان استان و شركت در برنامه ها و جلسات توجیهی .

– همكاری با معاونین اداره وسایر كارشناسان درانجام وظایف مربوطه.

– تهیه گزارش ها و پیش نویس ها ی لازم جهت مقامات مافوق .

– پاسخ گویی به سوالات مراجعان

– سایر امور عنداللزوم و

9-1 عنوان پست : كارشناس توسعه مشاركت های مردمی و امور شوراهای آموزش و پرورش .

شاغل این پست با رعایت موازین شرعی بر طبق مقررات به وظایف مشروحه زیر نظر مدیر / رییس اداره انجام وظیفه می نماید .

– همكاری با مدیر / رییس در انجام وظایف مربوط به امور شورای آموزش و پرورش

– پیگیری مصوبات و پیشنهادات شورای شهرستان و انجام وظایفی كه دراین رابطه از طرف شورا به وی محول می گردد .

– تهیه دستور كار جلسات شورا با هماهنگی مدیر / رییس آموزش و پرورش و دبیر خانه شورای شهرستان و منطقه و ارسال آن برای اعضای شورا .

– ارسال مصوبات و پیشنهادات شورا برای اعضاء ادارات وافراد ذیربط و پیگیری لازم به منظور اجرای آن ها طبق مقررات .

– ارسال دستور جلسات و خلاصه نتیجه مذاكرات شورا برای نمایندگان استان مربوطه در مجلس شورای اسلامی تا در صورت تمایل در جلسات شركت نمایند .

– برقراری ارتباط اصولی بین شوراهای آموزش و پرورش شهرستان / منطقه با شورای استان .

– تهیه گزارش جامع از فعالیت های كمی و كیفی در امور شوراهای شهرستان / منطقه به منظور ارایه به شورای استان

– انجام اقدامات لازم در رابطه با انتخاب مجدد اعضاء پس از انقضای مدت ماموریت آنان و یا انحلال شورا و جانشین نمودن .

– افرادی كه به عللی از عضویت شورا كناره گیری و یا فوت نموده اند به ترتیب مقرر در قانون و دستورالعمل های مربوط.

– دریافت و مطالعه بخشنامه ها و دستورالعمل ها و آیین نامه های مربوط كه از سوی سازمان و یا وزارت متبوع ابلاغ گردیده است به منظور ایجاد اقدامات لازم.

– تهیه پیش نویس مكاتبات لازم .

– انجام سایر امور ارجاعی مربوط عنداللزوم .

 


از این که از سایت ما اقدام به دانلود فایل ” كاراموزی كامپیوتر سیستم آموزش و پرورش ” نمودید تشکر می کنیم

هنگام دانلود فایل هایی که نیاز به پرداخت مبلغ دارند حتما ایمیل و شماره موبایل جهت پشتیبانی بهتر خریداران فایل وارد گردد.

فایل – كاراموزی كامپیوتر سیستم آموزش و پرورش – با کلمات کلیدی زیر مشخص گردیده است:
سیستم آموزش و پرورش;کامپیوتر

جعبه دانلود

برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل


شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *