برند 32 صفحه دسته اقتصاد

به صفحه دریافت برند خوش آمدید.

اگر به موضوع برندینگ توجه كافی نشان دهیم چه بسا بتوانیم در نظام تجاری كشور نیز تاثیر ایجاد نمائیم، البته موضوع آنقدر وسیع است كه مجبوریم از موضوعات كلیشه ای عبور كنیم ولی حقیقتی آشكار است كه تا جایگزین مناسبی در اختیار مصرف كننده نهایی كه (تعیین كننده نهایی است) قرار ندهیم هیچ تحولی اتفاق نخواهد افتاد تا جایی كه معتبر ترین سرمایه گذاران افتخار خود

فرمت فایل: doc

تعداد صفحات: 32

حجم فایل: 110 کیلو بایت

قسمتی از محتوای فایل و توضیحات:

مقدمه :

نشان های كالا و ضرورت توجه به آن؛الزامات توسعه تجارت جهانی

اگر به صورت كلان به موضوع تجارت بین المللی كشورمان توجه كنیم تراز تجاری، شمای تجارت كشور است كه اگر صادرات نفت و فرآورده های نفتی را از این تراز حذف نمائیم وضعیت تراز تجاری ایران روشن خواهد شد.

خوشبختانه در سال های اخیر صادرات محصولات غیرنفتی مرتباً سیر صعودی داشته است ولی در مقابل واردات نیز هر ساله افزایش یافته است.

در مورد ورود محصولاتی كه تولید آن در كشور وجود ندارد مسئله قابل هضم است (جدا از بررسی علت های عدم تولید) اما چرا محصولاتی وارد كشور می شود در صورتی كه تولید آن در كشور وجود دارد كه ذیلاً به عمده دلایل اشاره می نمائیم:

1- قیمت: امروزه بحث قیمت كه برای 75 درصد مصرف كنندگان در دنیا مسئله اول است و طبعاً زمانی كه قیمت محصول خارجی از محصول داخلی كمتر باشد تجارت آن را به صرفه می كند و به دلیل مطلوبیت متقاضی توسعه تجارت آن نیز طبیعی بنظر می رسد و در بحث WTO نیز این موضوع اساسی ترین خطر نظام تجاری كشور محسوب می شود كه طراحی مهندس نظام تجاری برای آن غیرقابل اجتناب خواهد بود.

البته تدوین نظام بهره وری و چرخه كامل تامین مواد اولیه و تجهیزات مدرن تولید انبوه و منابع تامین سرمایه گذاری كم بهره (هماهنگ با نرخ بهره جهانی) عمده عوامل موثر بر قیمت می باشند.

2- كیفیت: یكی از دلایلی كه سبب ایجاد شركت های چند ملیتی و تسلط بر اقتصاد كشورها شد، كیفیت تولید محصولات بود كه در سایه سرمایه گذاری كافی و مدیریت تولید و بهره وری و استفاده از مواد و قطعات مناسب و تجهیزات مدرن و مهم تراز همه تحقیق و آزمایش مستمر بدست می آید.

2-شهرت و برند: دلیل مهم در توسعه تجاری شركت های معتبر بازارشناسی و رساندن آوازه محصولات خود به گوش مصرف كنندگان در سراسر جهان بوده است كه در پی آن برند یا نام تجاری محصول تثبیت شده است كه تبلیغ عامل اصلی آن بوده است و از این به بعد در این بحث به برندینگ می پردازیم.

3- گفتیم كه برندسازی در پی یك چرخه كامل بوجود می آید ولی پس از طی دوره ای این برند است كه عامل اصلی اشغال سهم بازار حتی در سطح جهانی است.

تا آنجا كه كشورها اهداف سیاسی خود را با نام محصولات محقق می نمایند و جوامع را به خود وابسته می كنند و از سود سرشار ناشی از این تجارت متعاقباً برای حصول هر هدفی بعنوان پشتوانه مالی اقدام می كنند.

سؤال اینكه آیا تاكنون اثر برند را تحلیل كرده ایم و آیا بطور كلان در توسعه تجارت موردنظر قرار داده ایم.

چرا ما از توان بالقوه ارائه محصول به نزدیك 1.5 میلیارد مسلمان استفاده نمی كنیم. جامعه مسلمان بدلیل ایدئولوژیك بودن، محصولات كشور مسلمان را در شرایط یكسان بر محصولات اجانب ترجیح می دهد مخصوصاً زمانی كه بخشی از این سود تجاری در جهت دفاع از آرمان های مسلمانان خرج گردد. كه لزوم آن طراحی مهندسی تجارت با رعایت ساز و كارهای خاص خود است.

فایل دیگر:  مقاله درباره ضرورت بازاریابی تك به تك در كسب رضایت مشتری زیر رشته اقتصاد

نقطه مقابل آن اختصاص بخشی از سود شركت های صهیونیستی در سراسر جهان به بودجه رژیم صهیونیستی است كه در سایه فروش محصولات به كشورهای مسلمان عاید می شود.

اگر به موضوع برندینگ توجه كافی نشان دهیم چه بسا بتوانیم در نظام تجاری كشور نیز تاثیر ایجاد نمائیم، البته موضوع آنقدر وسیع است كه مجبوریم از موضوعات كلیشه ای عبور كنیم ولی حقیقتی آشكار است كه تا جایگزین مناسبی در اختیار مصرف كننده نهایی كه (تعیین كننده نهایی است) قرار ندهیم هیچ تحولی اتفاق نخواهد افتاد تا جایی كه معتبر ترین سرمایه گذاران افتخار خود می دانند تا نماینده شركت های معتبر بین المللی باشند. ایجاد تحول نیازمند بسترسازی و فرهنگ سازی است

ارزش مارک گذاری محصولات:

سیاست مارك‌گذاری محصولات نه‌فقط برای تولیدكنندگان بلكه برای خرده‌فروشان و مصرف‌كنندگان نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برای خرده‌فروشان به این دلیل اهمیت دارد كه مشتریان، محصولات مورد نیاز خود را از فروشگاه‌هایی كه مارك دلخواه آنها عرضه می‌نمایند، خریداری می‌كنند. بعضی از خرده‌فروشان، نام تجاری خاصی را انتخاب می‌كنند و بدین‌وسیله وفاداری بیشتر مشتریان خود را به‌دست می‌آورند؛ مانند فروشگاه‌های زنجیره‌ای كه با استفاده از نام تجاری خود محصولات مصرفی را در نواحی مختلف تهران به فروش می‌رسانند. با این حال مصرف‌كنندگان ممكن است بیشترین استفاده را از مارك‌گذاری محصولات بكنند زیرا با تشخیص محصولات رقیب از طریق علائم تجاری، خرید خود را بهتر انجام می‌دهند. آنها می‌توانند محصولاتی را كه رضایتشان را جلب نكرده، خریداری نكنند و به مارك‌هایی كه رضایت آنها را فراهم كرده، وفادار بمانند.

جهان در تسخیر برندها

حتی اندازه کف دست نبود، وقتی آخرین لقمه را خوردم به این فکر می کردم که یک همبرگر نازک معمولی، دو حلقه پیاز و کاهو، یک برش نازک خیارشور و دو تکه نان فرانسوی نرم و کوچک آیا واقعاً ارزش داشت که ۱‎/۵ یورو برایشان بپردازم و خوشحال باشم که طعم «مک دونالد» را چشیده ام و دست آخر هم سیر نشوم .شاید شما هم مثل من، مواقعی تجربه کرده اید که برای دریافت کالا یا خدمتی هزینه ای گزاف پرداخته اید که اصلاً متناسب با کیفیت مورد نظرتان نبوده و یا اصلاً به نظر نمی رسیده که خدمت ویژه ای دریافت کرده باشید.

بخشی از این مسأله به ارزش اقتصادی «برند» یا همان نشان تجاری برمی گردد. اطلاعات موجود نشان می دهد که یک سوم ثروت دنیا از «برند» به دست می آید.

حتی نشریه «بیزنس ویک» ارزش ۱۰۰ برند اول دنیا در سال گذشته میلادی را برابر با یک هزار و ۸۹ میلیارد دلار ذکر کرد. این رقم حدوداً با درآمد ناخالص ملی ۶۳ کشور دنیا که از سوی بانک جهانی، «کشورهای کم درآمد» نامیده شده اند برابری می کند. این ۶۳ کشور نیمی از جمعیت جهان را دارند.

در حالی که ۱۲ نشان تجاری برتر در کشور برزیل کمتر از پنج دهم درصد در درآمد ناخالص ملی آن کشور نقش دارند اما پنج درصد از درآمد ناخالص ملی کشور آمریکا از ۱۲ نشان تجاری برتر عاید می شود.

 


از این که از سایت ما اقدام به دانلود فایل ” برند ” نمودید تشکر می کنیم

هنگام دانلود فایل هایی که نیاز به پرداخت مبلغ دارند حتما ایمیل و شماره موبایل جهت پشتیبانی بهتر خریداران فایل وارد گردد.

فایل – برند – با کلمات کلیدی زیر مشخص گردیده است:
جهان در تسخیر برندها;ارزش مارک گذاری محصولات;نقش برند در ایجاد حاشیه سود;ارزش برترین برند خدماتی ;برندهای دنیا;برند و چاپ اسکناس;برند و سرمایه;برند محصولات مصرفی

جعبه دانلود

برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل


شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *