بازاریابی صنعتی 41 صفحه دسته اقتصاد

به صفحه دریافت بازاریابی صنعتی خوش آمدید.

بازار صنعتی‌ با بیش‌ از 13 میلیون‌ سازمان‌ صنعتی‌ بازاری‌ بسیار بزرگ‌ است‌ سازمانهایی‌ مثل‌ روپانت‌ زیراكس‌، بویینگ‌ و اینترنشنال‌ پسیپر كالاها و خدماتی‌ را به‌ ارزش‌ بیش‌ از 3 تریلیون‌ دلار خریداری‌ می‌كنند بازار كالا و خدمات‌ سازمانی‌ به‌ لحاظ‌ حجم‌ مبادلات‌ پولی‌ چهار برابر بزرگتر از بازار مصرف‌ كننده‌ است‌ و همچنان‌ به‌ رشد خود ادامه‌ می‌دهد ش

فرمت فایل: doc

تعداد صفحات: 41

حجم فایل: 26 کیلو بایت

قسمتی از محتوای فایل و توضیحات:

مقدمه‌ای‌ بر محیط‌ بازاریابی‌ صنعتی‌

اهداف‌ آموزشی‌

توضیح‌ دهید كه‌ چرا بازاریابی‌ صنعتی‌ را مطالعه‌ می‌كنیم‌؛

تفاوت‌ بین‌ بازاریابی‌ صنعتی‌ و بازاریابی‌ مصرف‌ كننده‌ نهائی‌ را درك‌ كنید؛

ویژگیهای‌ یك‌ تقاضای‌ صنعتی‌ را تشریح‌ كنید.

ماهیت‌ رفتار خریدار صنعتی‌ را درك‌ نمائید.

انواع‌ مختلف‌ كالاها و خدمات‌ صنعتی‌ را بشناسید.

میان‌ انناع‌ مختلف‌ مصرف‌ كنندگاه‌ صنعتی‌ تمایز قایل‌ شوید.

اهمیت‌ محوری‌ تدوین‌ استراتژی‌ و برنامه‌ ریزی‌ برای‌ تلاشهای‌ بازاریابی‌ صنعتی‌ را درك‌ كنید.

رئوس‌ مطالب‌ فصل‌

مروری‌ بر بازاریابی‌ صنعتی‌

چرا بازاریابی‌ صنعتی‌ را مطالعه‌ می‌كنیم‌.

بازاریابی‌ صنعتی‌ چه‌ تفاوتی‌ با بازاریابی‌ مصرف‌ كننده‌ دارد؟

ویژگیهای‌ تقاضای‌ صنعتی‌

ماهیت‌ رفتار خرید صنعتی‌

طبقه‌بندی‌ كالاها و خدمات‌ صنعتی‌

مصرف‌ كنندگان‌ صنعتی‌

تدوین‌ استراتژی‌ و برنامه‌ریزی‌ بازاریابی‌ صنعتی‌

روال‌ این‌ كتاب‌

مروری‌ بر بازاریابی‌ صنعتی‌

بازار صنعتی‌ با بیش‌ از 13 میلیون‌ سازمان‌ صنعتی‌ بازاری‌ بسیار بزرگ‌ است‌. سازمانهایی‌ مثل‌ روپانت‌ زیراكس‌، بویینگ‌ و اینترنشنال‌ پسیپر كالاها و خدماتی‌ را به‌ ارزش‌ بیش‌ از 3 تریلیون‌ دلار خریداری‌ می‌كنند. بازار كالا و خدمات‌ سازمانی‌ به‌ لحاظ‌ حجم‌ مبادلات‌ پولی‌ چهار برابر بزرگتر از بازار مصرف‌ كننده‌ است‌ و همچنان‌ به‌ رشد خود ادامه‌ می‌دهد. شركتهایی‌ كه‌ كالاها وخدمات‌ خود را به‌ دیگر سازمانها می‌فروشند، باید تلاش‌ كنند تا رفتار خرید سازمانی‌ و همچنین‌ نیازها، منابع‌، انگیزه‌ها و فرآیندهایی‌ كه‌ این‌ رفتارها را شكل‌ می‌دهند را بشناسند. فرآیند بازاریابی‌ صنعتی‌ باید به‌ گونه‌ای‌ طراحی‌ و برنامه‌ ریزی‌ شود تا نیازهای‌ متنوع‌ هر بخشی‌ از بازار را برآورد سازد. نیازهای‌ هر بخشی‌ از بازار بسیار متفاوت‌ از نیازهای‌ سایر بخشهای‌ بازار است‌. یك‌ بازاریاب‌ علاوه‌ بر شناخت‌ خریدار صنعتی‌ و فرآیند خرید آن‌، باید فهم‌ عمیقی‌ از شركت‌ داشته‌ باشدتا از چگونگی‌ كاربرد بعضی‌ از تكنیكها و ابزارهای‌ سنتی‌ بازاریابی‌ كه‌ سالها مورد استفاده‌ قرار گرفته‌اند و همچنین‌ فرصتها و چالشهای‌ عمده‌ای‌ كه‌ این‌ تكنیك‌ و ابزارها را در محیط‌ كنونی‌ بازاریابی‌ صنعتی‌ ایجاد كرده‌اند، آگاهی‌ یابند. بازاریابی‌ صنعتی‌ عبارتست‌ از تخلیة‌ فعالیتهایی‌ كه‌ مبادلات‌ بین‌ مصرف‌ كنندگان‌ و عرضه‌كنندگان‌ صنعتی‌ را در بازارهای‌ صنعتی‌ تسهیل‌ می‌كند. یك‌ بازار صنعتی‌ كلیه‌ سازمانهایی‌ را شامل‌ می‌شود كه‌ كالاها و خدمات‌ را برای‌ تولید محصولات‌ و خدمات‌ دیگر خریداری‌ نموده‌ و سپس‌ محصولات‌ و خدمات‌ تولی‌ شده‌ را جهت‌ فروش‌ و یا اجاره‌ به‌ دیگران‌ عرضه‌ می‌كنند. مصرف‌ كنندگان‌ صنعتی‌ شامل‌ تولیدكنندگان‌، عمده‌ فروشا، خرده‌ فروشان‌ و انواع‌ دیگر سازمانها مثل‌ بیمارستانها، دانشگاههاوبخشهای‌ دولتی‌ (شامل‌ 88000 اداره‌ دولتی‌ محلی‌ ایالتی‌ و نورال‌) می‌باند. در بازاریابی‌ صنعتی‌، یك‌ مبادله‌ زمانی‌ روی‌ می‌دهد كه‌ یك‌ كالا یا خدمت‌ برای‌ هرگونه‌ مصرفی‌ غیر از مصرف‌ شخصی‌ فروخته‌ می‌شود. این‌ بازار، خریدارانی‌ از صناع‌ مختلف‌ مانند تولید، ساختمان‌، حمل‌ و نقل‌، ارتباطات‌، بانكداری‌، مالی‌، بیمه‌، كشاورزی‌، جنگلداری‌، شیلات‌، معدنكاری‌ وخدمات‌ عمومی‌ را در خود جای‌ می‌دهد. اهمیت‌ رو به‌ افزایش‌ محصوات‌ صنعتی‌ پیشرفته‌، تغییرات‌ معنی‌ دار در الگوی‌ تقاضای‌ مصرف‌كنندگان‌ و مشتریان‌ نهایی‌، آهنگ‌ سریع‌ تغییرات‌ تكنولوژیكی‌، اندازه‌ بزرگ‌ و پیچیدگی‌ فزاینده‌ شركتهای‌ صنعتی‌ و مصرف‌ كنندگان‌ آنها، اثر رو به‌ رشد تجارت‌ الكترونیك‌ وخدمات‌ مدیریتی‌ و افزایش‌ تجارت‌ جهانی‌ (بزرگترین‌ صنایع‌ صادر كننده‌ در ایالات‌ متحده‌ بر مصرف‌ كنندگان‌ صنعتی‌ تمركز كرده‌اند و نه‌ مصرف‌ كنندگان‌ نهایی‌)، نیاز به‌ نوآوری‌ در استراتژیهای‌ بازاریابی‌ صنعتی‌ را تشدید كرده‌اند. همه‌ سازمانهای‌ رسمی‌ اعم‌ از دولتی‌ ویا خصوصی‌، انتفاعی‌ یا غیر انتفاعی‌ در خرید و فروش‌ كالاها و خدمات‌ صنعتی‌ مشاركت‌ دارند. كانون‌ توجه‌ این‌ كتاب‌ تشریح‌ فرآیند خریدو فروش‌ صنعتی‌ می‌باشد.

فایل دیگر:  مقاله اصول و تنظیم و كنترل بودجه دولتی زیر رشته اقتصاد

چرا بازاریابی‌ صنعتی‌ را مطالعه‌ می‌كنیم‌؟

 


از این که از سایت ما اقدام به دانلود فایل ” بازاریابی صنعتی ” نمودید تشکر می کنیم

هنگام دانلود فایل هایی که نیاز به پرداخت مبلغ دارند حتما ایمیل و شماره موبایل جهت پشتیبانی بهتر خریداران فایل وارد گردد.

فایل – بازاریابی صنعتی – با کلمات کلیدی زیر مشخص گردیده است:
بازاریابی صنعتی;Industrial marketing; ویژگیهای‌ یك‌ تقاضای‌ صنعتی‌ را تشریح‌ كنید; ماهیت‌ رفتار خریدار صنعتی‌ را درك‌ نمائید; انواع‌ مختلف‌ كالاها و خدمات‌ صنعتی‌ را بشناسید; میان‌ انناع‌ مختلف‌ مصرف‌ كنندگاه‌ صنعتی‌ تمایز قایل‌ شوید

جعبه دانلود

برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل


شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *