ارزشیابی مهارت شغلی 87 صفحه دسته اقتصاد

به صفحه دریافت ارزشیابی مهارت شغلی خوش آمدید.

مدیریت آموزشی فرآیندی است اجتماعی كه با بكارگیری مهارت های علمی ،فنی،هنری كلیه نیروهای انسانی ،مادی را سازماندهی و هماهنگ كرده و با فراهم آوردن زمینه های انگیزش و رشد با تامین نیازهای منطقی و گروهی معلمان ،دانش آموزان و كاركنان بطور صرفه جویانه به هدف های تعلیم و تربیت برسد

فرمت فایل: doc

تعداد صفحات: 87

حجم فایل: 73 کیلو بایت

قسمتی از محتوای فایل و توضیحات:

تشخیص مفاهیم :

مقدمه:

ظهورسازمانهای اجتماعی وگسترش روزافزون انها یکی از خصیصه های بارز تمدن بشری است . وبه این ترتیب وبا توجه به عوامل گوناگون مکانی و زمانی وویژگیها و نیازهای خاص هر جامعه هرروز بر تکامل و توسعه این سازمانها افزوده می شود . بدیهی است هر سازمان اجتماعی برای نیل به اهدافـی طراحی شده و با توجه به ساختارش نیازمند نوعی مدیریت است . یکی از پیامدهای مهم در هم ریخته شدن نظام ارزشی غرب حاکم شدن مکتب اصالت نفع بر روند فعالیتهای اقتصادی و تولید است .معتقدین به این مکتب یک عمل را تا انجا درست قلمداد میکند. که برای فرد یا افرادی بیشترین خوشی و آسایش را به بوجود آورد به بیان دیگر ملاک درستی یک عمل نتایج آن است نه شیوه انجام آن عمل.

مدیریت:

در باره مفاهیم مدیریت و وظایف مدیران، در ادبیات مدیریت بسیار بحث شده است .در سالهای اخیر تحولات بسیاری در فنون مدیریت رخ داده و رویکردهای نوین در مدیریت سازمانها مطرح شده ونقش مدیر از نقشهای فرماندهی و کنترل به نقش مربیگری تغییر یافته و دو مقوله کارایی و اثر بخشی محور توجه مدیران قرار گرفته است.

اگر چه موضوع مدیریت همزاد زندگی انسان است و از اولین روزهای پیدایش با او بوده است ،اما در یك قرن اخیر ،به علت پیدایش سازمان های جدید،پیچیده و متراكم از تكنولوژی و برخورداری از انسان های پر نیاز ،مورد توجه خاص قرار گرفته است. روند تحولات در اقتصاد دانش محور موجب رشد فزاینده پدیده های جهانی شدن و جامعه اطلاعاتی شده است و در راستای این تحولات ، الگوی مدیریت تغییر یاقته و توجه به رویکرد مشتری مداری ، توان افزائی کارکنان و تغییر در سبکهای رهبری ، الزام آور شده است .

فایل دیگر:  مقاله اثرات نفت بر اقتصاد کشور و محیط زیست مناطق زیر رشته اقتصاد

مدیریت:بوجود آوردن و حفظ كردن محیطی كه در آن افراد بتوانند در جهت بر آوردن هدف های معینی بطور موثر و كار آمد فعالیت كنند .

مدیریت آموزشی :در فرهنگ لغات تعلیم و تربیت ،مدیریت آموزشی را راهنمایی ،كنترل و اداره امور مربوط به جریان تعلیم و تربیت در سازمان های تربیتی می داند.

بنا به آنچه گفته شد:

مدیریت آموزشی فرآیندی است اجتماعی كه با بكارگیری مهارت های علمی ،فنی،هنری كلیه نیروهای انسانی ،مادی را سازماندهی و هماهنگ كرده و با فراهم آوردن زمینه های انگیزش و رشد با تامین نیازهای منطقی و گروهی معلمان ،دانش آموزان و كاركنان بطور صرفه جویانه به هدف های تعلیم و تربیت برسد.

علم مدیریت آموزشی از یك جهت به عنوان یك موضوع اجتماعی كه با جمع انسان ها و كار كردن آنها مربوط است و از جهت دیگر به عنوان یك رشته تربیتی و تعلیمی كه با بكارگیری و رشد انسان ها سرو كار دارد شناخته می شود.

مدیریت آموزشی از جنبه آموزش به عنوان یك علم مورد توجه است .یك مدیر آموزشی باید علوم تربیتی مثل فلسفه تعلیم و تربیت ،اصول آموزش و پرورش ،روانشناسی تربیتی و یادگیری را بتواند بر پایه آن ها آموزش مطلوب را پیاده كند.مدیر آموزشگاه باید یك مشكل شناس باشد تا با شناخت مسائل و تنگناهای جسمی ،روانی،اجتماعی دانش آموزان و رفع آنها ،آنان را در جهت مطلوب هدایت كند.

 


از این که از سایت ما اقدام به دانلود فایل ” ارزشیابی مهارت شغلی ” نمودید تشکر می کنیم

هنگام دانلود فایل هایی که نیاز به پرداخت مبلغ دارند حتما ایمیل و شماره موبایل جهت پشتیبانی بهتر خریداران فایل وارد گردد.

فایل – ارزشیابی مهارت شغلی – با کلمات کلیدی زیر مشخص گردیده است:
ارزشیابی;مهارت ;شغلی;زمینه های انگیزش و رشد

جعبه دانلود

برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل


شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *